loading...

مجله تک بیوتی

بازدید : 15
دوشنبه 1 آذر 1400 زمان : 17:24

درباره پاک کننده‌های صورت چه می‌دانید؟ بهترین پاک کننده صورت چیست؟ همه افراد می‌دانند که داشتن پوست شفاف و لطیف تا چه حد در زیبایی تاثیرگذار است. به همین علت از بهترین روش‌ها و محصولات برای مراقبت از آن استفاده می‌کنند. در این میان یکی از موارد حائز اهمیت در مراقبت از پوست صورت، پاک سازی آرایش با استفاده از راهکارها و محصولات با کیفیت است. محصولات پاک کننده صورت مانند سایر لوازم آرایشی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر یک از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند.

پاک کننده‌های صورت

در حقیقت تنوع و تفاوت پاک کننده‌های صورت به روش‌ها و کارایی محصولات بازمی‌گردد، یعنی استفاده از آن‌ها مانند آب و صابون به سادگی انجام نمی‌گیرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید استفاده از این محصولات برای شما نتیجه بخش باشد، باید با توجه به اصولی که دارند، آن‌ها را مصرف کنید.

از آنجایی که آب و صابون نمی‌تواند پاک سازی پوست را به صورت عمیق انجام دهد و از سوی دیگر اغلب صابون‌های شستشو صورت، باعث ایجاد تغییرات در PH پوست می‌شوند، در این صورت پوست دچار خشکی خواهد شد و چربی آن به مرور زمان از بین می‌رود. ما در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌های بهترین و پاک کننده‌های صورت صحبت کنیم و به معرفی انواع تونرهای صورت بپردازیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید تونر مارک خوب تهیه کنید، با ما همراه باشید.

مناسب‌ترین پاک کننده‌های صورت برای پوست شما
در حال حاضر محصولات بسیار متنوعی به عنوان بهترین پاک کننده‌های صورت در بازار وجود دارند و مردم بدون آن که اطلاع خاصی در مورد هر یک از آن‌ها داشته باشند، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود می‌کنند. این مقاله برای معرفی انواع پاک کننده‌ها و محصولات شوینده صورت است. از مهم‌ترین و کارآمدترین این محصولات می‌توان به لوسیون پاک کننده صورت، پد پاک کننده صورت، ژل پاک کننده صورت، تونر مارک خوب، تونر برای جوش صورت و تونر خوب پوست مختلط اشاره کرد.

پن‌ها
عده‌ی زیادی از افراد صابون را برای پاک سازی و تمیز کردن صورت خود گزینه مناسب‌تری می‌دانند. البته شستشو بیش از حد با صابون می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای صورت شما به همراه داشته باشد. در حقیقت صابون‌ها حاوی مواد قلیایی هستند و می‌تواند موجب کاهش چربی و فلور طبیعی پوست شوند؛ بنابراین صابون گزینه مناسبی برای شستشو صورت نمی‌باشد. شما می‌توانید از پن‌ها به عنوان بهترین پاک کننده‌های صورت استفاده کنید. پن‌ها مواد شوینده بسیار مفیدی هستند که در مقایسه با انواع صابون‌ها قدرت پاک کننده بیشتری دارند. این محصولات حاوی ترکیباتی مانند اسیدیته هستند که با پوست بدن سازگاری دارند و می‌توانند رطوبت پوست را تأمین کنند.

هر یک از یک پن‌ها کارایی خاص خود را دارند انواع پن شامل پن ضد لک، پن ضد جوش، پن لایه بردار، پن پوست چرب پن خشک و پن آب‌رسان می‌شوند. پن‌ها برای پوست‌های حساس بسیار مناسب می‌باشند. افرادی زیادی هستند که به جای استفاده از لوسیون پاک کننده صورت و یا تونر مارک خوب از پن‌ها استفاده می‌کنند.

شوینده‌های صورت
شوینده‌ها یا ژل‌های پاک کننده صورت می‌توانند از نفوذ گرد و غبار و انواع آلودگی‌ها به منافذ پوستی جلوگیری کنند. شوینده‌های پوست صورت انواع مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به نوع پوست خود بهترین برند آن را خریداری کنید. ژل پاک کننده صورت یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین محصولات شوینده صورت می‌باشد که می‌تواند با ورود به اعماق پوست، فرآیند پاک سازی را به بهترین شکل انجام دهد. ژل پاک کننده صورت می‌تواند تمامی چربی‌های روی پوست و لایه‌های اضافه مانند انواع باکتری و آلودگی‌ها را از بین ببرد. با استفاده از ژل پاک کننده صورت می‌توانید از ایجاد جوش‌های آکنه جلوگیری کنید.

فوم‌های شستشو
یکی از دیگر از انواع شوینده‌های صورت، فوم‌ها هستند که در کنار پاک سازی پوست می‌توانند نرمی و لطافت ایجاد کنند. فوم‌ها سبک شستشو گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب محسوب می‌شوند.

کرم‌های شوینده
در بین انواع شوینده‌های صورت می‌توان به کرم‌های شوینده اشاره داشت. غلظت این محصولات در مقایسه با فوم و ژل پاک کننده صورت بیشتر است. غلظت بالای کرم‌های شوینده می‌تواند از چربی و رطوبت طبیعی پوست محافظت کند. افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از کرم‌های شوینده برای پاک سازی صورت خود استفاده کنند.

روغن‌های پاک کننده صورت
یکی دیگر از انواع پاک کننده‌های صورت، روغن‌های شوینده هستند که پاک سازی پوست را به صورت کاملاً ملایم انجام می‌دهند. روغن‌های پاک کننده برای هر دو نوع پوست چرب و خشک مناسب می‌باشند.

شیر‌های پاک کننده
شیر پاک کن از جمله محصولاتی است که با استفاده از آن می‌توانید مواد آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید. ترکیبات استفاده شده در این پاک کننده‌های صورت شامل 30 درصد مواد روغنی و 70 درصد آب می‌باشند. مواد روغنی در شیر پاک کن‌ها می‌توانند چربی کرم پودر و یا دیگر مواد آرایشی را در خود حل کنند، در این صورت صورت شما به طور کامل از آرایش پاک می‌شود.

در زمان استفاده از این محصول نگران خشکی یا کشیدگی پوست صورت خود نباشید. این محصول می‌تواند به پوست شما آب‌رسانی کند. اگر قصد تهیه شیر پاک کن دارید، باید این محصول را با توجه به نوع پوست خشک یا چرب خود خریداری کنید. منافذ پوستی شما با استفاده از این محصول بسته نخواهند شد و شما می‌توانید در روزهایی که آرایش خاصی روی صورت خود انجام نمی‌دهید، از این محصول برای تمیز نگه داشتن پوست صورت استفاده کنید.

در زمان مصرف شیر پاک کن، باید مقدار مورد نیاز را سر انگشت خود بزنید و سپس آن را روی صورت خود ماساژ دهید. پس از آن برای پاک سازی آلودگی‌ها، صورت خود را با تونر مارک خود و یا آب ولرم شستشو دهید.

پد پاک کننده صورت
پد پاک کننده صورت، یکی از دیگر از بهترین و پرطرفدارترین پاک کننده‌های صورت می‌باشد، پدهای پاک کننده صورت، از جنس پنبه هستند که دور آن‌ها به شکل گرد دوخته شده تا پنبه از آن خارج نشود. اگر بعد از آرایش از پد پاک کننده صورت استفاده کنید، صورت شما بدون گرفتن هیچ گونه پرز و پنبه‌ای پاک خواهد شد. پدهای پاک کننده در انواع زبر و نرم تولید می‌شوند، شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را با در نظر گرفتن معیارهای خود خریداری کنید.

لوسیون پاک کننده صورت
لوسیون پاک کننده صورت حاوی ترکیباتی مانند سرامیدها، اسیدهای چرب ضروری و گلیسیرین‌ها و گلیکولا می‌باشد. استفاده از لوسیون پاک کننده صورت راهکاری بسیار خوبی برای ایجاد رطوبت و آب‌رسانی به پوست صورت است. در حقیقت شما باید برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط پوستی خود بر اثر افزایش خشکی از لوسیون پاک کننده صورت استفاده کنید.

میسلار واتر

لوسیون پاک کننده صورت

میسلار واتر امروزه به عنوان یکی از جدیدترین پاک کننده‌های صورت به شمار می‌رود. این محصول به صورت مایع موجود می‌باشد و می‌تواند آلودگی‌ها، چربی‌های پوست و مواد آرایشی را پاک سازی کند. نام میسلار واتر برگرفته از ذرات روغنی یا میسل‌ها است. ذرات لیپیدی (میسل‌ها) در آب معلق می‌باشند و می‌توانند آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را به خود جذب کنند.

میسلار واترها به واسطه فرمولاسیون ملایمی که دارند، نسبت به شوینده‌ها و دیگر پاک کننده‌های صورت، از کیفیت بهتری برخوردار هستند. این محصول برای انواع پوست‌ها مناسب است و حتی برای نواحی حساس صورت مانند اطراف چشم‌ها قابل استفاده می‌باشند. در زمان پاک سازی آرایش، باید میسلار واتر را با استفاده از پد پاک کننده صورت روی صورت خود قرار دهید و بعد از ماساژهای ملایم تمامی قسمت‌های صورت خود را پاک کنید.

تونرهای صورت (تونر مارک خوب)
تونرها بهترین محصولات جایگزین انواع ماسک‌ها هستند. تونرها علاوه بر این که به عنوان یکی از قوی‌ترین پاک کننده‌های صورت به حساب می‌آیند، برای ترمیم جای جوش هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. منافذ پوست شما و لایه‌های زیرین آن با استفاده از یک تونر مارک خوب پاک سازی می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند؛ بنابراین شما باید بعد از اینکه از مرطوب کننده و محصولات پاک کننده مانند ژل پاک کننده صورت، شیر پاک کن و میسلار واتر استفاده کردید، می‌توانید تونر مورد نظر خود را روی پوست صورت اعمال کنید.

تونرها انواع مختلفی دارند و در ترکیبات آن‌ها می‌توانید آب و مواد معدنی و در برخی مواقع الکل مشاهده کنید. تونرها می‌توانند مواد آرایشی و لایه‌های مرده سطح پوست را به خوبی پاک سازی کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های محصولات تونری، آب‌رسان بودن آن‌ها است. به همین علت بعد از مصرف آن، پوست شما شادابی و نشاط خاصی به خود می‌گیرد. وجود ترکیباتی نظیر مواد تقویتی، روغن‌های گیاهی و مؤثر در فرمولاسیون تونرها، موجب طراوت و شادابی پوست صورت می‌شود.

در تونرها مواد آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که در کنار تأمین رطوبت پوست، از به وجود آمدن جوش‌های آکنه و لکه‌های قرمز جلوگیری می‌کند. هر فردی با توجه به نوع پوست خود می‌تواند تونر مورد نظر خود را خریداری کند. تونر خوب پوست مختلط یک محصول بی نظیر برای افرادی است که پوست چرب دارند و می‌خواهند میزان چربی آن را کاهش دهند.

منبع: soshiashop

بازدید : 14
سه شنبه 11 آبان 1400 زمان : 8:46

تفاوت مام زیر بغل و دئودورانت در نحوه عملکردشان میباشد . دئودورانت فقط بوی بد بدن را رفع میکند ولی مام‌ها باعث کاهش میزان عرق کردن نیز می‌شوند .
تفاوت مام و دئودورانت
انواع مام و دئوودورانت ها برای جلوگیری از عرق کردن و بوی بد بدن در داروخانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسند و ممکن است مشتری های این محصولات، درباره خرید آنها کمی سردرگم شوند و تفاوت دقیق بین مام ها و دئودورانت ها را ندانند.

اول از همه باید بدانید که چه تفاوتی بین این دو کلمه وجود دارد.

دئودورانت ( deodorant )
دئودورانت ها باعث کاهش باکتری های سطح پوست (باکتری های مولد بو) می شود و

از این طریق، ایجاد بوی بد را کاهش می دهد و به سبب رایحه عرق کردن با بوی خوب می شوند.

مام ها
اما مام ها یا ضد عرق ها ( antiperspirant ) ، همان طور که از نامشان هم مشخص است،

جلوی عرق کردن را می گیرند و باعث کاهش فعالیت غده های تولید عرق می شوند.

اگر فکر می کنید که نیاز دارید هم یک ضدعرق داشته باشید و هم یک ضد بو، باید در هنگام خرید مام یا اسپری،

روی بسته بندی آن را با دقت بررسی کنید و نوعی را که هر دو خصوصیت را دارد، انتخاب کنید،

پس در موقع خرید، کلمات deodorant و antiperspirant را از یاد نبرید و طبق نیاز خود انتخاب کنید.

مام چیست و چه کاربردی دارد ؟
اصلی ترین عنصری که در ساخت مام ها بکار میرود آلومینیم و زیرکونیوم است که البته غلظت استفاده از این دو عنصر متفاوت است. اما استفاده از آلومینیوم چه فایده‌ای برای بدن میتواند داشته باشد؟!

آلومینیوم دارای خاصیت از بین برنده میکروب و آنتی باکتریال و همچنین ضد قارچ است، با توجه به اینکه زیر بغل یکی از مکان هایی است که مناسب رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد به همین دلیل استفاده از مام های حاوی آلومینیوم میتواند باعث از بین رفتن میکروب ها شود.

مام مناسب چه افرادی است ؟
با توجه به اینکه اصولاٌ تمام افراد عرق میکنند، مام مناسب همه‌ی افراد میباشد، اما کسانی که مبتلا به بیماری برم هیدروز هستند با توجه به اینکه عرق این افراد بوی بسیار زیادی دارد.

بنابراین استفاده از مام نمیتواند برایشان موثر باشد و باید از دئودورانت های بسیار قوی تر که با دستور پزشک در اختیارشان قرار میگرد استفاده نمایند.

آیا استفاده از مام باعث حساسیت میشود ؟
ممکن است افرادی به مام حساسیت داشته باشند، البته حساسیت به این محصول متداول نیست قرمزی، خارش و خشکی پوست میتواند از علائم حساسیت به مام باشد.

این نشانه ها بعد از شستشوی بدن با آب و صابون از بین میرود، بهتر است بعد از چند ساعت از استفاده مام، نقاطی که از این محصول استفاده کرده‌اید را با آب و صابون بشویید تا از نفوذ این مواد به پوستتان جلوگیری نمایید، همچنین استفاده از مام ها و دئودورانت هایی که در ساختشان از آلومینیوم کمتر استفاده شده است، میتواند در کاهش حساسیت شما موثر باشد.

دئودورانت چیست ؟
دئودورانت در لغت به معنای رفع کننده بوی بد یا بوزداست. دئودورانت‌ها از ترکیب ۶ الی ۱۵ درصد روغن معطر، اسانس، الکل و گاهی مواد ضدباکتریال ساخته می‌شوند

اگرچه که بیشتر افراد دئودورانت و یا ضد عرق را یکی می دانند اما بین آن ها تفاوت هایی هم وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهد شد :

ضد عرق ها هم عرق و هم بوی بد بدن را کنترل می کنند :

آن ها با نمک های آلومینیومی حل شده روی سطح پوست از عرق کردن جلوگیری می کنند و در نزدیکی غده عرق یک حفره ایجاد می کنند .

محصولات رولی و اسپری ضد عرق معمولا حاوی آلومینیوم کربوهیدرات برای کنترل عرق می باشد ، در حالی که ضد عرق های سبی و ژلی حایو آلومینیوم زیرکونیوم هستند.

دئودورانت ها بیشتر حاوی عوامل ضد میکروبی برای جلوگیری از بوی بدن می باشند و از جریان عرق جلوگیری نمی کنند :

مواد اصلی شیمیایی استفاده شده در دئودورانت ها شامل تریکلوسان یا پولی اگزامتیلن می باشد . مرکز کنترل بیماری ها هشدار می دهد که استفاده مکرر از مواد ضد میکروبی ممکن است که باعث ایجاد زنجیره های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها شود.

فرق دئودورانت و مام در چیست ؟
تفاوت دئودورانت و مام از نظر کاربردی
بطور کلی دئودورانت ها بصورت اسپری تولید میشوند و در دو نوع پودری و ساده عرضه میشوند، اما مام ها بصورت تماسی هستند و ممکن است بعضی افراد در استفاده از این محصول دچار مشکل شوند.

البته کاربرد هر دوی این محصولات برای جلوگیری از عرق کردن و همچنین جهت جلوگیری از تجمع باکتری ها استفاده میشوند.

تفاوت مواد تشکیل دهنده دئودورانت و مام
دئودورانت ها از نظر فرمول ساخت دارای سه ترکیب اصلی می‌باشند و این ترکیبات عبارتند از: روغن معطر، اسانس و الکل.

اما در فرمول ساخت مام ها از الومینیوم استفاده میشود که این عنصر میتواند باعث کاهش عرق کردن پوست شما شود (البته بطور موقت) و با توجه به بوی خوش خود باعث خوشبو شدن پوست شما نیز میشود.

به عنوان سخن آخر اگر در استفاده از مام مشکلی ندارید، مام ها میتوانند مدت زمان بیشتری نسبت به دئودورانت ها بدن شما را از عرق کردن در امان نگه دارند.

اما اگر با استفاده از اسپری راحت تر هستید، دئودورانت های پودری نسبت به حالت بدون پودر، باز مدت زمان بیشتری از عرق کردن جلوگیری مینمایند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به اینکه این دو محصول مستقیماٌ با پوست شما در ارتباط هستند، حتماٌ باید از برندهای اورجینال این محصولات را خریداری نمایید، تا خدایی نکرده دچار حساسیت های پوستی نشوید.

دئودورانت بهتر است یا مام ؟
در مورد انتخاب بین دئودورانت یا مام باید گفت که کاملا بستگی شخص شما دارد.

اگر می‌خواهید جلوی عرق کردن و خیس شدن واین حالن منزجر کننده لباس را بگیرید باید از محصولات مام و ضد عرق ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید تنها بوی بد بدن را از بین بیرید میتوانید از انواع دئودورانت ها استفاده کنید .

منبع: دلگرم

بازدید : 14
دوشنبه 19 مهر 1400 زمان : 8:33

ضد آفتاب های حاوی آبرسان و مرطوب کننده مناسب ترین انتخاب برای فصل پاییز هستنند تا علاوه بر محافظت پوست رطوبت پوست نیز تامین کنند تا شما پوستی لطیف به همراه داشته باشید. به طور کلی در مورد کرم های مرطوب کننده ای که در فصل پاییز استفاده می کنیم، بارها بیشتر به آنتی اکسیدان ها نیاز داریم.

برخی براین باورند که در فصل پاییز و زمستان میزان و شدت نور خورشید کاهش یافته و ساعات روز کمتر شده نیازی به استفاده از ضدآفتاب در این فصول وجود ندارد اما محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید در همه شرایط لازم و ضروری است و تغییر شرایط فصل ها تاثیری در محافظت نکردن از پوست دربرابر اشعه های مضر ندارد.
متخصصان پوست و مو با اشاره به این که در پاییز و زمستان استفاده از وسایل گرمایشی، سبب کاهش رطوبت هوا شده و باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود، متخصصان می‌گویند : افراد در تابستان به دلیل گرمای هوای زیاد معمولا دچار تعریق می‌شوند.

عرق کردن باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. در فصل پاییز به دلیل کاهش رطوبت و سرد شدن هوا، فرد کمتر عرق می‌کند و این باعث خشکی پوست می‌شود.البته میزان استفاده از ضدآفتاب و تعداد دفعاتی که باید آن را تکرار کنید در تابستان و پاییز و زمستان فرق دارد.
در فصل پاییز از چه SPF باید استفاده کرد؟
همانطور که گفتیم محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید ربطی به فصل ها ندارد.
با توجه به اینکه کرم‌های با SPF 30 تا 50 از پوست حفاظت کامل می‌کنند چه در فصل پاییز چه فصل های دیگر سال انتخاب مناسبی هستند.
کدام ضد آفتاب مناسب فصل پاییز است؟
در انتخاب ضد آفتاب ها باید توجه لازم داشته باشید، که هر کرمی برای هر نوع پوستی مناسب نیست.
همچنین مشکل خشکی پوست در فصل سرد و خشک موجب می‌شود تا افراد در انتخاب درست ضد آفتاب متناسب با پوستشان دچار مشکل می‌شوند. برای رفع خشکی در این فصل بهتر است از آب و شوینده‌های ملایم مانند شامپو بچه یا شوینده‌های غیرصابونی برای شست‌وشو استفاده کنند. همچنین مبتلایان به خشکی پوست از کیسه و لیف استفاده نکنند.

این وسایل معمولا باعث آسیب و تشدید مشکل می‌شود. هم چنین نگه داشتن رطوبت هوای اتاق و منزل توسط دستگاه بخور یا کتری موجب میشود تا شدت خشکی پوست کم شود.اما بهتر است از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.

بهتر است، مصرف این مرطوب‌کننده‌ها بعد از استحمام زمانی که پوست کمی رطوبت دارد، استفاده شود. در فصول سرد با توجه به خشکی هوا لازم است تعداد دفعات شست‌وشو کمتر شود. همچنین افرادی که ژنتیکی، خشکی پوست دارند بهتر است در فصول سرد و خشک بیشتر از یک الی دو بار در هفته حمام نکنند.
استفاده از ضد آفتاب های آبرسان و مرطوب کننده
استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده برای افرادی که پوستشان خشک است، یک راه حل کمک کننده برای رفع خشکی پوست است. مرطوب کننده ها موجب نگه داری آب پوست می شوند و میزان دفعات استفاده از مرطوب کننده و آبرسان‌ها محدودیت ندارد و هرچه بیشتر استفاده شود، بهتر است.
کرم‌های ضد آفتاب در انواع مختلف برای پوست‌های خشک تا چرب وجود دارند پس با تغییر فصل می‌توانید کرمی را انتخاب کنید که اگر دچار مشکل خشکی پوست هستید، به برطرف شدن آن نیز کمک کند.
ضد آفتاب های حاوی آبرسان و مرطوب کننده مناسب ترین انتخاب برای فصل پاییز هستنند تا علاوه بر محافظت پوست رطوبت پوست نیزتامین کنند تا شما پوستی لطیف بهمراه داشته باشید. به طور کلی در مورد کرم های مرطوب کننده ای که در فصل پاییز استفاده می کنیم، بارها بیشتر به آنتی اکسیدان ها نیاز داریم.
کرم ضد آفتاب با ویتامین E
در این فصل از سال حتما ضد آفتاب شما از ویتامین E برخوردار باشد. البته همیشه کرم های ضد آفتاب با ویتامین E توصیه می کنیم، اما برای فصل پاییز این موضوع دو چندان اهمیت بیشتری پیدا می کند.
ویتامین C را فراموش نکنید
فراموش نکنید ضد آفتاب مناسب فصل پاییز به جز ویتامین E، دارای ویتامین C نیز باید باشد.

یکی از بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار که امتحان خود را به خوبی پس داده است ضد آفتاب لیپورکس است .

کرم‌های ضدآفتاب لیپورکس در دو نوع مناسب پوست نرمال تا چرب و کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک و حساس و هر یک با سه انتخاب رنگ شامل بی‌رنگ، بژ روشن و بژ طبیعی تولید می‌شود.

منبع: اخبار رسمی

بازدید : 11
شنبه 20 شهريور 1400 زمان : 16:51

انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت

ماسک صورت می‌تواند ابزاری خارق‌العاده برای داشتن پوستی زیبا باشد، اما همه ماسک‌های مراقبت از پوست یکسان نیستند. بسته به نوع پوست و اهداف شما، ماسک‌های مختلف برای افراد مختلف نتیجه‌ای متفاوت دارند. ما به شما کمک می‌کنیم انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت را بشناسید.
ما در این مقاله درباره ویژگی‌های اصلی انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت، نکات مهمی که در رابطه با استفاده از ماسک باید بدانید و شیوه استفاده از آن اطلاعات مفیدی به شما ارائه می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

انواع ماسک صورت چه کاربردی دارند؟
انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت را چگونه انتخاب کنیم؟
نحوه انتخاب انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت
نحوه استفاده از ماسک صورت

انواع ماسک صورت چه کاربردی دارند؟
خوب است بدانید که ماسک‌های صورت بر اساس اهدافی که از آن‌ها انتظار داریم متنوع‌اند. برخی از این ماسک‌ها به پوست، آبرسانی انجام می‌دهند. برخی مرطوب‌کننده، بعضی از آن‌ها برای سفید کردن صورت استفاده می‌شوند و هدف از استفاده از برخی دیگر از انواع ماسک صورت، حذف جوش‌های صورت است. می‌توان این ماسک‌ها را در خانه ساخت، یا محصول آماده را خرید.
کلینیک‌های پوست و زیبایی هم معمولا از ماسک‌های نیمه‌آماده استفاده می‌کنند.
در این مقاله، 10 مدل از بهترین ماسک‌های صورت را به شما معرفی می‌کنیم تا پوست شما درخشان شود.

در این مقاله می‌خوانید:

ماسک عسل
بهترین ماسک صورت برای آکنه، هیدروژل گریپ‌فروت
ماسک زغال برای جوش‌های سرسیاه
ماسک خاک رس
ماسک خاک رس روشن‌کننده
ماسک جو دوسر فوری
ماسک صورت برای روشن‌تر شدن پوست
ماسک صورت برای گیاهخواران
ماسک ورقه‌ای مرطوب‌کننده
نحوه انتخاب انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت
نحوه استفاده از ماسک صورت

انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت را چگونه انتخاب کنیم؟
ماسک‌های صورت موجود در این لیست، دارای مواد موثری هستند که از نظر بالینی برای درمان بیماری‌های پوست مفیدند. شما هم در صورت انتخاب ماسک، باید این نکته را مد نظر قرار دهید. همچنین ببینید هدفتان از انتخاب ماسک چیست.

ماسک برای زیبایی پوست صورت

1. ماسک عسل
ویژگی‌های اصلی: این ماسک غنی از آنتی‌اکسیدان و بر پایه عسل است که پوست شما را نرم می‌کند. اثرات تسکین‌دهنده عسل کاملا اثبات شده است. ویتامین‌های B موجود در ماسک باعث درخشش پوست شما می‌شود.
به خاطر داشته باشید: این ماسک کمی ضخیم و چسبناک است، به این معنی که برای صورت همه افراد مناسب نخواهد بود.
در حالی که برخی از مشتریان می‌توانند آن را سه بار در هفته استفاده کنند، برخی دیگر معتقدند که استفاده از آن عملی نیست.
با توجه به این‌که بر پایه عسل ساخته شده، ممکن است گیاهخواران دوست نداشته باشند از آن استفاده کنند.
نحوه کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.


2. بهترین ماسک صورت برای آکنه، هیدروژل گریپ‌فروت
ویژگی‌های اصلی: عصاره دانه گریپ‌فروت به دلیل ویتامین C، باعث تقویت و طراوت بخشیدن به پوست می‌شود و آنتی‌باکتریال دارد و آکنه را برطرف می‌کند.

برای استفاده بهتر از ماسک، دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را مطالعه کنید. بعضی از ماسک‌ها را می‌توان دو بار در هفته استفاده کرد، در حالی که برخی دیگر اگر کمتر استفاده شود، موثرتر خواهد بود. مطمئن شوید که ماسک‌های خود را در یک مکان خشک و خنک نگهداری می‌کنید تا مواد آن حفظ شود.
برخی از مشتری‌ها معتقدند که یک بار استفاده از آن برای شفاف‌سازی، تمیزی و صافی پوست کافی است.
به خاطر داشته باشید: عصاره دانه گریپ‌فروت باعث تحریک و قرمزی برخی از انواع پوست می‌شود. اگر پوست شما به محصولات حاوی ویتامین C واکنش نشان می‌دهد، از مصرف این ماسک خودداری کنید.
نحوه کاربرد: این یک ماسک ورقه‌ای است که روی صورت قرار می‌گیرد.


3. ماسک زغال برای جوش‌های سرسیاه
ویژگی‌های اصلی: ماسک ذغالی، با استفاده از خاک رس سفید چینی، منافذ پوست شما را باز می‌کند و باعث از بین رفتن جوش‌های سر سیاه بینی و پیشانی می‌شود.
به خاطر داشته باشید: در صورت حساس بودن پوست‌تان، ممکن است زغال باعث واکنش‌های آلرژیک روی آن شود.
نحوه کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.

ماسک صورت چیست

4. ماسک خاک رس
ویژگی‌های اصلی: این ماسک هنگام شستشو، چربی و سموم را به خود جلب می‌کند و پوستی صاف و کاملا تمیز به وجود می‌آورد.
تحقیقات نشان می‌دهد که خاک رس به ویژه برای تقویت پوست، مفید است. دانه‌های سیب و خیار استفاده شده در آن، باعث می‌شوند پوست شما خیلی خشک نشود.
به خاطر داشته باشید: این ماسک حاوی اسید اولئیک است که می‌تواند برخی از انواع پوست را به طور بالقوه تحریک کند.
نحوه کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.


5. ماسک خاک رس روشن‌کننده
ویژگی‌های اصلی: متخصصان پوست، این ماسک را به دلیل سهولت استفاده و نتایج مداوم آن دوست دارند.
این ماسک، مملو از هیدروکسی اسید و خاک رس است که هر دو در صورت استفاده منظم به لایه‌برداری و شفافیت پوست کمک می‌کنند.
به خاطر داشته باشید: اگر پوستی خشک دارید، ممکن است خاک رس و هیدروکسی اسید باعث خشکی بیشتر آن شود.
نحوه کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.

ماسک دور چشم

6. ماسک جو دوسر فوری
ویژگی‌های اصلی: درمان با این ماسک تسکین‌دهنده، حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.
خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی بلغور جو دوسر، باعث تمیز و لطیف شدن پوست می‌شود.
به خاطر داشته باشید: برخی از افراد می‌گویند این ماسک برای پوست مستعد آکنه، بیش از حد سنگین یا چرب است.
نحوه کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.


7. ماسک صورت برای روشن‌تر شدن پوست
ویژگی‌های اصلی: این ماسک لایه‌بردار از اسید گلیکولیک برای کندن پوست مرده استفاده می‌کند. عسل موجود در ماسک روشن‌کننده، پوست شما را گرم و گردش خون را در پوست تقویت می‌کند.
بعد از استفاده از این ماسک، پوست شما روشن‌تر به نظر می‌رسد.
به خاطر داشته باشید: در هنگام استفاده از این ماسک، چند ثانیه احساس سوزش می‌کنید. ممکن است ماسک روشن‌کننده برای پوست‌های حساس، بسیار قدرتمند باشد.
نوع کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.


ماسک خاک رس، مملو از هیدروکسی اسید و خاک رس است که هر دو، در صورت استفاده منظم به لایه‌برداری و شفافیت پوست کمک می‌کنند. به خاطر داشته باشید: اگر پوستی خشک دارید، ممکن است خاک رس و هیدروکسی اسید باعث خشکی بیشتر آن شود.
8. ماسک صورت برای گیاهخواران
ویژگی‌های اصلی: عصاره ریشه گل ختمی، ماده اصلی ماسک صورت برای گیاهخواران است که یک ضد التهاب قوی به شمار می‌رود.
به خاطر داشته باشید: ریشه گل ختمی، یک عصاره گیاهی است.
نوع کاربرد: آن را روی صورت پخش کنید، سپس بشویید.

9. ماسک ورقه‌ای مرطوب‌کننده
ویژگی‌های اصلی: پس از استفاده از ماسک ورقه‌ای مرطوب‌کننده و آبرسان، پوست شما مانند شبنم لطیف می‌شود.
نحوه کاربرد: این ماسک را باید روی صورتتان قرار بدهید و پس از برداشتن آن نیازی به شستشو نیست.

ماسک برای صورت

10. ماسک وگان با آب نارگیل برای مرطوب‌کنندگی
ویژگی‌های اصلی: ماسک وگان با آب نارگیل باعث تسکین و آبرسانی به پوست شما می‌شود.
این ماسک از آب نارگیل و عصاره گلابی به منظور هیدراته شدن، ویتامین B-3 برای تامین انرژی و اسیدهای چرب استفاده می‌کند تا پوست شما لطیف بماند.
به خاطر داشته باشید: این ماسک برای استفاده شبانه طراحی شده است تا پوست شما بتواند محصول را هنگام خواب جذب کند.
نوع کاربرد: آن را روی پوست خود ماساژ بدهید.

نحوه انتخاب انواع ماسک برای زیبایی پوست صورت
از خود بپرسید چه مواردی برای شما به عنوان یک مصرف‌کننده مهم است و از این معیارها برای انتخاب بهترین ماسک برای خود استفاده کنید.
در ادامه چند سئوال را که باید از خودتان بپرسید، برایتان مطرح می‌کنیم:

نتیجه خاصی که می‌خواهید به آن دست پیدا کنید (مرطوب‌کنندگی، رفع آکنه، باز شدن منافذ و ...) چیست؟
موثرترین مواد برای رسیدن به این نتیجه چیست؟
آیا نحوه تولید ماسک برایتان مهم است؟
آیا می‌خواهید مطمئن شوید که ماسکی که استفاده می‌کنید، فاقد محصولات حیوانی است؟
آیا این محصول فاقد آلرژن و برای نوع پوست شما بی‌خطر است؟
آیا به مارک تولیدکننده این ماسک اعتماد دارید؟
آیا این ماسک با بودجه شما متناسب است؟ می‌خواهید چه مقدار پول برای آن صرف کنید؟

ماسک صورت

نحوه استفاده از ماسک صورت
ممکن است در مورد نحوه استفاده از انواع مختلف ماسک صورت و زمان مناسب برای استفاده از آن‌ها سئوالاتی داشته باشید.
برای استفاده بهتر از ماسک خود، دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را مطالعه کنید. بعضی از ماسک‌ها را می‌توان دو بار در هفته استفاده کرد، در حالی که برخی دیگر اگر کمتر استفاده شود، موثرتر خواهد بود.
مطمئن شوید که ماسک‌های خود را در یک مکان خشک و خنک نگهداری می‌کنید تا مواد آن حفظ شود.
حتی توصیه می‌شود که بعضی از ماسک‌ها را در یخچال نگهداری کنید.

منبع: niniban

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 393
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه